5 мита за оптимизацията на скоростта на WordPress

5 мита за оптимизация на скоростта на WordPress

Оптимизирането на скоростта на Вашия WordPress сайт може да бъде сложен въпрос, особено за хора, които не са програмисти. Много ръководства и статии опростяват прекалено много, като дават общи съвети, които не са приложими за всеки сайт и не бива да се приемат за чиста монета. Ето няколко често разпространявани съвета, които се нуждаят от разяснения.

1. „Оценката“ на скоростта на сайта Ви има значение

Когато използвате някой от популярните инструменти за тестване на скоростта, като Google PageSpeed Insights, GTMetrix, Pingdom и т.н., сайтът Ви получава оценка за скоростта, както и някои препоръки. Клиентите често смятат, че тъй като имат приставка за кеширане, би трябвало да получават почти перфектни оценки. Това не само не е така, но и е загуба на време да се преследва перфектна оценка.

Изводът е, че оценката на скоростта на сайта Ви няма значение! Единственият показател, който има значение, е действителното време за зареждане на страниците.

Защо оценката няма значение

Основните причини да искате сайтът Ви да бъде по-бърз са:

  • За подобряване на SEO
  • За подобряване на потребителското изживяване
  • Увеличаване на конверсиите

В нито един от тези случаи оценката на скоростта на сайта Ви не е от значение.

Когато Googlebot посещава сайта Ви, той не знае каква е оценката, дадена от всеки от инструментите за тестване на скоростта. Той вижда само колко бързо се зареждат страниците.

За какво е нужна оценката на скоростта?

Оценките и препоръките могат да бъдат полезни като насоки за най-добрите практики и за откриване на проблеми в WordPress сайта Ви. Факт е обаче, че по-високата оценка не означава по-бързо зареждане на страницата. Виждали сме много сайтове с високи оценки, които зареждат бавно.

Например този сайт има време за зареждане 30 секунди – явно нещо не е наред, но оценката на Pingdom е: 96/100:

5 мита за оптимизация на скоростта на WordPress - оценка 1

Освен това всеки инструмент, който използвате, ще оценява сайта Ви по различен начин. Затова не се притеснявайте за оценките, а се съсредоточете върху действителната скорост на сайта.

Понякога направените предложения помагат за подобряване на времето за зареждане, но понякога са трудни за изпълнение, а ползата от тях е малка или никаква.

Класически пример за това е предложението на Google PageSpeed за преместване на CSS и JavaScript файловете във футъра. Някои JavaScript файлове могат да бъдат преместени във футъра, но други ще предизвикат проблеми в сайта Ви, ако ги преместите. По същия начин, ако заредите сайта си без CSS стилове, той ще изглежда счупен и ще осигури ужасно потребителско изживяване.

2. Имате нужда от всички видове кеширане

Съществуват различни видове кеширане и в някои статии се посочва, че трябва да приложите всички – кеширане на страници, кеширане на бази данни, Memcached и т.н.

Когато сайт няма кеширане и потребител посети страница от Вашия сайт, сървърът чрез PHP трябва да събере и сглоби от базата данни различните компоненти и съдържание на страницата и да ги изпрати обратно на браузъра. Това отнема доста време и усилия.

За разлика от това, кеширането на страниците генерира статични HTML файлове със съдържанието, което се предоставя по-бързо на потребителите, отколкото всеки път да се налага PHP да генерира страници от нулата.

Това означава, че когато имате кеширане на страниците и потребител влезе в WordPress сайта Ви, той изобщо не се докосва до базата данни. Така че в много случаи, когато имате кеширане на страниците, не е необходимо да кеширате и базата данни. Това е вярно за много сайтове.

Има някои обстоятелства, при които може да е необходимо кеширане на базата данни, но те не се отнасят са за всеки сайт. Например, ако имате високо динамичен сайт, при който кеширането на страници не е реалистично, кеширането в база данни би било полезно. Средностатистическият блогър не трябва да се притеснява за това.

Някои форми на кеширане се изпълняват на ниво сървър, така че е възможно да бъдете ограничени по отношение на това, което можете да направите, ако сте на споделен или управляван хостинг – ще бъдете зависими от милостта на Вашия хостинг. Но кеширането на страниците може да се осъществи чрез плъгин за WordPress, така че всеки собственик на сайт може да го приложи.

3. Имате нужда само от плъгин за кеширане

Плъгинът за кеширане е безценен инструмент в комплекта Ви за създаване на бърз WordPress сайт. Но той не трябва да е единственият. В WordPress сайтовете има много слоеве, които могат да бъдат оптимизирани. Трябва да се признае, че някои от тях са по-лесни за оптимизиране от други.

Плъгинът за кеширане (когато е правилно конфигуриран) винаги ще помогне, но това е последният етап от оптимизирането на скоростта на сайта. Той може да бъде само помощно средство, ако сайтът Ви е неефективен като цяло.

Други слоеве, които трябва да се вземат предвид, са:

Хостингът

Това е основата, затова инвестирайте в добър хостинг! Ако хостингът Ви е лош, сте обречени и сайтът Ви винаги ще има проблеми. Не е задължително добрият уеб хостинг да е скъп.

Имаме няколко хоста, които препоръчваме, които няма да Ви разорят, като SiteGround или Kinsta. Има много страхотни хостове – не избирайте само най-евтиния, защото в крайна сметка ще платите по други начини!

Темата

По-голямата част от кода на WordPress сайта Ви идва от Вашата тема, така че неефективно кодираната тема ще Ви създаде проблеми. Това е област, която трудно може да бъде поправена, ако не сте програмист, така че в някои случаи ще е необходимо наемете специалист по оптимизация на скоростта, който да коригира темата Ви по отношение на производителността.

Обикновено теми от типа „всичко в едно“, които имат най-различни функции, са и по-тежки – те добавят допълнителни скриптове и стилове които се зареждат, които всъщност не използвате. Ако използвате такава тема, не активирайте всички налични функции (например 3 различни слайдъра), освен ако не ги използвате в действителност.

Плъгините

Противно на общоприетото схващане не е най-важно количеството на плъгините, а тяхното качество. Достатъчен е само един лошо написан плъгин, за да спре работата на сайта Ви. Разбира се, трябва да сте разумни в избора си на плъгини и да изтриете тези, които не използвате.

В крайна сметка

Ако поставите ракета на спортен автомобил и ракета на танк, спортният автомобил пак ще се движи по-бързо, защото е създаден за скорост. Същото се отнася и за Вашия сайт.

Кеширането не може да поправи лошия код, то може само да смекчи последиците до известна степен. Колкото по-добри са всички останали компоненти на WordPress сайта Ви, толкова по-добър и по-бърз ще бъде той.

4. По-малко HTTP заявки = по-бърз сайт

Обща насока е, че трябва да намалите броя на HTTP заявките, които сайтът Ви трябва да направи към сървъра, за да визуализира страницата. До голяма степен това е вярно и като обща насока намаляването на броя на заявките е добра практика. Но както при всяко друго нещо, и тук има малко повече нюанси.

Това често се среща по отношение на минификацията. Повечето инструменти за минификация вземат всички CSS файлове и ги събират в един голям файл (конкатенация). Така че, ако първоначално сте имали 8 CSS файла на сайта си, след минификацията ще имате 1.

Съвременните браузъри могат да изтеглят паралелно няколко файла наведнъж. Това означава, че за Вашия браузър може да е по-ефективно и по-бързо да изтегли няколко по-малки файла наведнъж, отколкото един голям файл. Резултатите ще варират в зависимост от сайта, така че ще трябва да проверите това сами.

HTTP/2 промени правилата в тази област.

Ето една илюстрация на това, че броят на заявките не е най-добрият показател за ефективност.

Направихме тест на сайт с 43 заявки, който зареди за 639 ms:

5 мита за оптимизация на скоростта на WordPress - оценка 2

Добавихме две големи неоптимизирани изображения, което добави само 2 http заявки, но времето за зареждане се удвой заради увеличения размера на страницата:

5 мита за оптимизация на скоростта на WordPress - оценка 3

Затова не можете да се съсредоточите само върху един показател на скоростта, а трябва да приложите цялостен подход към оптимизацията.

5. CDN е задължителен

Това е още един изключително разпространен съвет, който не бива да се приема за чиста монета.

Смисълът на CDN е, че искате да показвате елементи (напр. изображения, CSS файлове, JS файлове) на потребителите от възможно най-близкото до тях място, за да намалите латентността.

Латентността е времето, което е необходимо на сървъра, за да изпрати съдържанието до браузъра на потребителя. Колкото по-далеч от сървъра се намира потребителят, толкова повече време е необходимо, за да се доставят елементите.

Представете си, че подавате футболна топка на съотборник. Колкото по-далеч е съотборникът Ви, толкова повече време е необходимо на топката да стигне до него. С помощта на CDN съдържанието се разпределя между сървъри по целия свят, за да може да се сервира от най-близката до потребителя точка и следователно потребителят да го види по-бързо.

Има смисъл от използването на CDN само ако аудиторията Ви е разпределена в международен мащаб, в противен случай може да се окаже безсмислен и ненужен разход.

Също така трябва да имате предвид, че тъй като CDN е външен сървър, браузърът трябва да извърши DNS търсене, за да достигне до този външен сървър, и всяко търсене отнема известно време (около 200 ms).

Затова трябва да се уверите, че увеличението на скоростта, което получавате от CDN, надхвърля времето за търсене и разрешаване на DNS.

Оптимизирането на скоростта определено не е универсален процес. Изисква се търпение, а понякога и проби и грешки, за да се намери най-доброто решение за Вашия WordPress сайт. Всеки съвет, на който попаднете, трябва да бъде изпробван в конкретните условия, за да се види дали ще работи за вас.

Още полезни публикации

Постоянните връзки в WordPress влияят върху структурата на URL адресите във Вашия сайт. Например, тези връзки в WordPress са причината URL адресът на тази публикация в да е https://wpsupport.bg/postoyannite-vryzki-v-wordpress-kakvo-predstavlyavat-te-i-kak-da-gi-izpolzvame, а не нещо подобно на https://wpsupport.bg/?p=123. В тази статия ще научите повече за значението на постоянните връзки в WordPress. След това ще Ви покажем как да […]

  • 16 септември 2024
  • /
  • SEO

Google обяви, че изображенията във файлов формат AVIF вече ще могат да се показват в Google Search и Google Images, включително във всички платформи, които използват данни от Google Search. Този формат ще намали драстично размерите на изображенията и ще подобри резултатите на Core Web Vitals, особено на Largest Contentful Paint. Как AVIF може да […]

Позволете ни да Ви помогнем!

Ние ще се грижим за Вашия WordPress сайт, за да можете Вие да се грижите за своя бизнес!

Абонирайте се за нашия email бюлетин, за да получавате полезни статии и информация за това как да направите WordPress сайта си по-добър и за предлаганите от нас услуги и промоции. Обещаваме да не Ви спамим!

© 2024 WPSupport.bg - All-in-One поддръжка за Вашия WordPress сайт.