Какво са "soft 404" грешките и как да ги поправим

Какво са soft 404 грешките и как да ги поправим
  • 11 август 2024
  • /
  • SEO

Случвало ли Ви се е да влезете в дадена страница и да видите голямо съобщение за грешка и че страницата не съществува? В тези случаи, потребителите се чувстват изгубени и най-често затварят сайта. За собственика на сайта това е лоша новина. Макар че тези страници имат своето предназначение, те могат да навредят на сайта, ако се използват неправилно.

Един такъв пример е грешката „soft 404“. Тя може да повлияе негативно върху класирането на сайта Ви в търсачките, на трафика му и да подрони авторитета му.

По-долу ще дефинирам какво е грешка „soft 404“ и ще разгледам разликата между тях и обикновените (или твърдите) грешки 404. След това ще обясня как да откриете тези грешки и да ги отстраните.

Какво представляват грешките „soft 404“?

„Soft 404“ грешките са страници, които връщат код на състоянието 200 (OK) по HTTP (което означава, че страницата е намерена), но съдържанието на страницата липсва или не отговаря на това, което потребителят е очаквал.

Каква е разликата между стандартните 404 и „soft 404“ грешки?

Разликата между стандартните грешки 404 и „soft 404“ е в статуса, който те показват на търсачките.

При стандартна 404 грешка, кодът се подава както на посетителите на страницата, така и на търсачките – „страницата не е намерена“. Това съобщава и на двете, че страницата не съществува. Ето пример за стандартна 404 грешка от сайт:

WPSupport - Грешка 404

При „soft 404“ грешка, кодът се подава на посетителите, но не и на търсачките. Вместо това те ще видят статус 200 (OK), който им дава зелена светлина за обхождане. Така че ако виждате „soft 404“ грешки в конзолата за търсене на Google, това означава, че на сайта Ви има страници, които може да връщат грешки 404, въпреки че всъщност съществуват.

Могат ли „soft 404“ грешките да повлияят на класирането на сайта ми?

Краткият отговор е „да“. „Soft 404“ грешките могат да повлияят на класирането на сайта Ви в SERP. За да разберете защо, трябва да разберете как Google обхожда даден сайт.

За да се предотврати натоварването на сървъра на сайта и да се намали натоварването на ботовете за обхождане, Google използва нещо, наречено бюджет за обхождане, за да определи колко пъти и колко често да обхожда даден сайт. Бюджетът за обхождане е броят на страниците, които ботът на Google ще обхожда в сайта Ви при всяко посещение. Бюджетът за обхождане се състои от скоростта на обхождане и изискването за обхождане.

Според Google определенията са следните:

  • Скоростта на обхождане е броят на заявките в секунда, които Googlebot прави към Вашия сайт, когато го обхожда.
  • Изискването за обхождане е колко често Google иска да обхожда сайта Ви въз основа на неговата популярност, колко време е минало от обхождането му и т.н.

Когато сайтът Ви има голям брой грешки „soft 404“, изразходвате значителна част от бюджета си за обхождане. Това означава, че по-малко от съществуващите Ви страници се обхождат, което води до по-ниско и по-лоши класирания в SERP.

Помислете за това по следния начин: Ако сайтът Ви има 100 страници, но Google определи, че бюджетът Ви за обхождане е 70, тогава Google ще обходи само 70 процента от страниците Ви. Ако 10 страници са със „soft 404“ грешки, има риск някои или всички тези страници да попаднат в бюджета за обхождане от 70. По този начин губите възможността търсачките да обхождат ценни страници.

Какви проблеми могат да причинят грешките „soft 404“?

Освен по-ниското класиране в SERP, други проблеми също са свързани със „soft 404“ грешките във Вашия WordPress сайт.

Например, ако Googlebot обхожда страница с грешка „soft 404“ и установи, че съдържанието на страницата всъщност не липсва, може да предположи, че сайтът Ви предоставя фалшиви грешки 404. Това може да доведе до санкциониране на сайта Ви от Google.

Един от най-големите проблеми е лошото потребителско изживяване. Тъй като URL адресите на страници със „soft 404“ грешки все още се появяват в резултатите от търсенето, потребителите могат да бъдат насочени към несъществуващи страници.

Ако потребителят кликне върху линк към страница, която връща грешка „soft 404“, той може да предположи, че страницата не съществува, и да напусне сайта Ви. Това може да влоши процента на отпадане на сайта Ви и да накара потребителите да прекарват по-малко време в него.

Това може да се отрази и на производителността и работата на сайта.

Въпреки че страниците с грешка 404 не заемат толкова място на сървъра, колкото страниците със съдържание, те все пак изразходват трафик. Ако Google и другите търсачки насочват трафика към несъществуваща страница, пак ще имате посещения, което може да забави скоростта и производителността на сайта.

Как да откриете (и поправите) грешките „soft 404“?

Тъй като „soft 404“ грешките не са официален статус, те не са толкова очевидни за собствениците на сайтове.

Тук е мястото да спомена инструмент като Google Search Console. Според конзолата за търсене на Google, тя „Ви помага да измервате трафика и производителността на сайта си в търсачката, да отстранявате проблеми и да направите така, че сайтът Ви да блести в резултатите от търсенето на Google“.

Един проблем, който конзолата за търсене може да Ви помогне да разрешите, са грешките „soft 404“.

1. Намиране на грешки „soft 404“ в конзолата за търсене на Google

За да използвате Google Search Console, регистрирайте акаунт и свържете домейна си. Това е лесен процес, който отнема само няколко минути.

След като сте се свързали и конзолата за търсене е имала време да събере информация, отидете в раздел Страници на конзолата за търсене на Google и кликнете върху раздела Неиндексирани.

Google Search Console

Най-напред трябва да се насочите към „soft 404“, които се появяват със статус на грешка в конзолата за търсене на Google. Ако не виждате такива грешки, може да използвате и други методи за откриването им. Един инструмент, който би Ви свършил работа е плъгина за SEO оптимизация Rank Math.

В анализа на Rank Math отидете в Index Status в раздел Rank Math SEO → Анализ → Index Status. В този раздел ще получите реални данни/статус на Вашите страници, както и тяхното присъствие в Google. Но можете да имате разширен изглед за това, само ако сте потребител на Rank Math PRO.

Rank Math - Index Status

Освен това можете също така да филтрирате състоянието на индекса на публикацията, като използвате падащото меню. Когато изберете конкретен статус, например „soft 404“, ще можете да видите всички публикации, които имат същия статус на индекса.

2. Ако страницата не съществува: Създайте коректно правила за грешка 404 или 410

Ако получената „soft 404“ грешка е истинска, настройте подходяща грешка 404 (не е намерено) или 410 (изтрито съдържание) на сървъра. Това гарантира, че посетителите на сайта и ботовете за обхождане виждат правилната грешка.

Има ли разлика между кодовете за грешка 404 и 410, когато става въпрос за търсачки?

Според Джон Мюлер от Google – не съвсем. И двата кода за грешка казват на Google да спре индексирането на URL адреса, което е резултатът, който искате и в двата случая.

WordPress има стандартна страница за грешка 404. За да извлечете максимална полза от Вашите страници 404, препоръчвам да добавите няколко свързани публикации в блога или да предоставите функция или инструмент за търсене.

В страницата за грешка 404 на WPSupport.bg се показва списък с последни публикации, потребителите имат възможност да севърнат на главнта страница, да се свържат с нас или използват търсачката, за да намерят това, което търсят.

WPSupport - Грешка 404

Въпреки че персонализираната страница за грешка 404 може да отнеме време и средства, тя е и чудесна възможност за брандиране.

3. Ако страницата съществува: Подобрете съдържанието и преиндексирайте страницата

Google се справя добре с намирането на „soft 404“ грешки, но не е съвършена. Възможно е неправилно да отчете дадена страница като „soft 404“ грешка, дори ако на страницата има съдържание.

Това обикновено се случва, когато съдържанието е кратко или нерелевантно.

Ако приемете, че страницата е необходима, ще трябва да увеличите съдържанието, за да не бъде сбъркана със „soft 404“. Това не означава, че трябва да използвате излишна информация или пълнеж, а подходящо и ангажиращо съдържание, което подобрява качеството на Вашия WordPress сайт.

Ако страницата Еи се нуждае от увеличаване на обема, помислете за добавяне на изображения, графики и диаграми, както и на съдържание, базирано на данни, които можете да подкрепите с външни препратки. Те придават достоверност на сайта Ви, което е особено важно, ако страницата е връщала грешка „soft 404“.

4. Ако страницата е преместена: Настройте пренасочване 301

Когато комбинирате страници със съдържание или премествате съдържание, е важно да настроите пренасочване възможно най-скоро. В противен случай посетителите на Вашия сайт могат да бъдат пренасочени към страница 404.

Ако това води до грешки „soft 404“, ще се радвате да разберете, че поправката е проста. Просто трябва да настроите постоянно 301 пренасочване към по-новата страница на Вашия сайт.

Rank Math PRO има вграден инструмент за пренасочване. Достатъчно е да въведете стария и новия URL адрес и трафикът се пренасочва автоматично. Също така има опция за автоматично пренасочване при промяна на URL адреса на дадена страница, така че да не е нужно ръчно да го правите.

След като бъде настроено, пренасочването се съобщава на търсачките, така че те да обхождат правилните страници.

Заключение

Когато дадена страница бъде премахната от Вашия сайт, има подходящи начини да сигнализирате за това премахване както на посетителите на сайта, така и на ботовете за обхождане на търсачките.

Най-разпространеният метод е създаването на страница за грешка 404. Ако обаче не е конфигурирана правилно, грешката 404 може да не бъде съобщена на ботовете за обхождане. По този начин се получава грешка „soft 404“.

Въпреки че „soft 404“ грешката може да доведе до проблеми с класирането в търсачките, както и с потребителското изживяване, тя е лесна за откриване и отстраняване.

В зависимост от обстоятелствата можете да настроите пермаментен код 404, да настроите 301 пренасочване или да подобрите съдържанието на страницата и да я преиндексирате. Тези поправки отнемат само няколко минути, но могат значително да повлияят на производителността на WordPress сайта Ви.

Още полезни публикации

Оптимизирането на скоростта на Вашия WordPress сайт може да бъде сложен въпрос, особено за хора, които не са програмисти. Много ръководства и статии опростяват прекалено много, като дават общи съвети, които не са приложими за всеки сайт и не бива да се приемат за чиста монета. Ето няколко често разпространявани съвета, които се нуждаят от […]

Постоянните връзки в WordPress влияят върху структурата на URL адресите във Вашия сайт. Например, тези връзки в WordPress са причината URL адресът на тази публикация в да е https://wpsupport.bg/postoyannite-vryzki-v-wordpress-kakvo-predstavlyavat-te-i-kak-da-gi-izpolzvame, а не нещо подобно на https://wpsupport.bg/?p=123. В тази статия ще научите повече за значението на постоянните връзки в WordPress. След това ще Ви покажем как да […]

  • 16 септември 2024
  • /
  • SEO

Позволете ни да Ви помогнем!

Ние ще се грижим за Вашия WordPress сайт, за да можете Вие да се грижите за своя бизнес!

Абонирайте се за нашия email бюлетин, за да получавате полезни статии и информация за това как да направите WordPress сайта си по-добър и за предлаганите от нас услуги и промоции. Обещаваме да не Ви спамим!

© 2024 WPSupport.bg - All-in-One поддръжка за Вашия WordPress сайт.