Как да извършите SEO одит на Вашия WordPress сайт

Как да извършите SEO одит на Вашия WordPress сайт
  • 5 септември 2024
  • /
  • SEO

Проектирането и създаването на сайт с WordPress е едно нещо. Поддържането му и гарантирането, че ще достигне до целевата Ви аудитория, е друго. Оптимизацията за търсачки (SEO) е техника, която много брандове използват, за да помогнат на своя WordPress сайт да получи по-голям трафик и да достигне до повече хора.

SEO оптимизацията се е превърнала в стандартна практика за фирми и личности, които искат да установят и развият онлайн присъствие. Според неотдавнашно проучване половината от интервюираните специалисти в областта на маркетинга заявяват, че SEO оптимизацията е повлияла положително на маркетинговите им резултати.

Важна част от прилагането на стратегия за SEO е провеждането на одит на SEO. Тази практика Ви помага да разберете по-добре Вашия WordPress сайт и поставя основите на успешна SEO стратегия.

Разбиране на SEO одита

Одитът е внимателна проверка или инспекция на процес, среда или част от работата.

По време на SEO одита експерт или екип от професионалисти преглеждат обстойно различни елементи на Вашия WordPress сайт. Този процес Ви позволява да видите как тези елементи влияят на представянето на сайта Ви в страниците с резултати на търсачките.

Той Ви помага да идентифицирате потенциални проблеми, които може да възпрепятстват представянето на Вашия сайт в резултатите от търсенето в Google. Като идентифицирате потенциалните проблеми, можете да направите препоръки и да предприемете подходящи действия за подобряване на техническите аспекти и тез, свързани със съдържанието.

Сайтовете на WordPress, както и всички други сайтове, се нуждаят от технически гръбнак, който да поддържа видимото и интерактивното съдържание. Брандовете и техните SEO екипи трябва да се фокусират върху двата аспекта при провеждането на SEO одит.

Технически одит

Техническият SEO одит включва цялостен преглед на техническите компоненти на Вашия WordPress сайт с цел подобряване на видимостта му в търсачките.

Този процес гарантира, че търсачките могат ефективно да обхождат, навигират, индексират и класират Вашите уеб страници. Техническият SEO одит включва задълбочена оценка на следното:

  • Код на сайта. Понякога потребителите могат да се сблъскат с грешка, когато се опитват да получат достъп до Вашия сайт или определени страници. Понякога тези грешки могат да се дължат на грешка на посетителя на сайта. Те обаче могат да се дължат и на грешки в кода или на изтрито съдържание.
  • Възможност за индексиране. Машината за търсене претърсва страниците на Вашия сайт, за да ги добави в своя индекс. Възможно е да имате сходни страници, които искате да бъдат разпознати от тези търсачки. Възможно е да има и страници, които не искате да бъдат открити от търсачките. Понякога може да има проблеми, които пречат на съответните страници да бъдат индексирани правилно. Техническият SEO одит помага за решаването на тези проблеми чрез тагове canonical или noindex, които ще обсъдим в следващите раздели.
  • Сигурност. Сигурността на сайта помага на потребителите да се уверят, че тяхната информация в безопасност. Търсачките също отчитат сигурността. Администраторите на WordPress сайтове могат да повишат сигурността, като инсталират SSL сертификат, използват HTTPS протокол и още ред дейности.
  • Мобилна съвместимост. Много потребители имат посещават сайтове от мобилни устройства. Поради тази причина оптимизирането на Вашия WordPress сайт за мобилна употреба е от съществено значение. Съвместимостта с мобилни устройства е вече основен фактор, който търсачките отчитат при класирането на страниците.

Скорост на сайта. Скоростта на зареждане на уеб страниците Ви до голяма степен зависи от качеството на сървъра и размера на файловете на мултимедийните елементи на сайта Ви. Скоростта на зареждане на страниците на сайта Ви може да повлияе на класирането ви в търсачките.

Одит на съдържанието

Друг важен фактор, който влияе върху SEO оптимизацията на Вашия WordPress сайт, е неговото съдържание. То е първото нещо, което посетителите Ви виждат, и е това, което първоначално ги привлича към сайта Ви.

Одитът на съдържанието включва систематична инвентаризация и оценка на публикуваното съдържание на сайта Ви. Този процес помага да се гарантира, че съдържанието Ви отговаря на конкретни ключови думи и на запитванията на аудиторията. Той включва задълбочена оценка на следните елементи:

  • Съдържание и използване на ключови думи. Ключовите думи са неразделна част от създаването на съдържание, което се класира в резултатите на търсачките. Трябва да намерите подходящи ключови думи за Вашия бранш и да ги приложите към съдържанието на уеб страниците си.
  • Мета тагове на заглавието. Мета тагът за заглавие Ви позволява да давате заглавия на уеб страниците си, които ще се появяват в резултатите от търсенето. Тези тагове също трябва да съдържат подходящи ключови думи. Не забравяйте да проверите дали правилното заглавие се показва на страниците с резултати от търсенето.
  • Структура на URL адреса. Търсачките също така оценяват качеството на Вашите URL адреси. Избягвайте да използвате случайно генерирани букви и цифри за URL адресите на страниците си. Вместо това включете разбираеми и подходящи ключови думи, за да подобрите индексирането им.
  • Обратните линкове и текстове на котви. Обратните линкове с добре формулирани текстове на котви помагат за привличане на органичен трафик към WordPress сайта Ви и за повишаване на класирането му в търсачките.
  • Структура на сайта и вътрешни линкове. Одитът на съдържанието оценява структурата и навигацията на Вашия сайт. Добавянето на вътрешни линкове към публикуваното съдържание е един от начините да помогнете на потребителите да се ориентират лесно в сайта Ви.

Ползи от извършването на SEO одит

Извършването на SEO одит изисква много време и внимание към детайлите. Той обаче предлага редица ползи за цялостното представяне на Вашия сайт и бизнес като цяло.

По-долу са изброени някои важни предимства на извършването на SEO одит на Вашия WordPress сайт:

Подобряване на представянето в SERP

Основната цел на одита за SEO и на другите усилия за SEO е да се подобри класирането на уеб страниците Ви в търсачките.

SEO одитът Ви помага да идентифицирате потенциални технически проблеми и проблеми със съдържанието на Вашия WordPress сайт. Вие и Вашият екип за SEO оптимизация можете да се справите с тези проблеми, като подобрите потребителското изживяване и представянето на Вашия сайт в резултати от търсенето (SERP).

Подобряване на производителност на сайта

Производителността на сайта е важен фактор, който гарантира, че той отговаря на нуждите и предпочитанията на посетителите и се класира в SERP.

Един от елементите, на които трябва да обърнете внимание, е скоростта на зареждане на уеб страниците Ви. Те могат значително да повлияят на потребителското изживяване. Бавно зареждащият се сайт може да накара посетителите да го напуснат и да увеличи процента на отпадане на сайта Ви.

Подобряване на потребителското изживяване

Няколко фактора могат да подобрят потребителското изживяване на Вашия WordPress сайт. Техническите подобрения и подобренията на съдържанието, които правите в сайта си, могат да осигурят по-голямо удобство при използването му от посетителите.

Например, проблеми като бавно зареждане, грешки на страниците, объркващо оформление или лошо написано съдържание могат да откажат потребителите да останат на сайта Ви. Гарантирането на добрата работа на сайта Ви и спазването на най-добрите практики за SEO повишава класирането на страницата Ви и подобрява удовлетвореността на клиентите.

Оптимизиране на съдържанието

Различните браншове имат специфични за своята ниша ключови думи, които могат да помогнат за подобряване на представянето на съдържанието на сайта Ви в търсачките. SEO одитът Ви помага да оцените текущото си публикувано съдържание, за да видите дали използвате максимално потенциала му, що се отнася до използването на ключови думи, форматирането, линкването и други елементи на съдържанието.

Проучването на ключови думи Ви помага да определите правилните думи и фрази, които да използвате в съдържанието си. Използването на по-общи ключови думи може да Ви помогне да намерите своето място в нишата, но тези ключови думи често имат по-висока конкуренция.

Поради тази причина е важно да намерите и използвате по-специфични дълги ключови думи, за да помогнете на целевата си аудитория да намери WordPress сайта Ви.

Освен намирането и използването на правилните ключови думи, SEO одитът може да Ви помогне да оформите съдържанието си по начин, който работи най-добре за търсачките. Тези препоръки включват използване на подходящи заглавия, разделяне на текста на по-малки параграфи и други практики за форматиране.

Как да извършите SEO одит

Как да извършите SEO одит на Вашия WordPress сайт 2

SEO одитът разглежда почти всички аспекти на Вашия бсайт – от администрацията до потребителската част. Той включва дълъг списък от задачи, за да се гарантира, че няма да пропуснете нищо.

Много опитни SEO експерти, може би вече имат свои собствени работни процеси. Въпреки това стъпките по-долу ще Ви помагнат да получите обща представа за това как работи един SEO одит.

1. Обхождане на сайта

При обхождането на сайта се използва софтуер, който симулира движението на търсачките през вашия сайт. Тази стъпка Ви помага да проверите за потенциални проблеми със SEO оптимизацията, които могат да повлияят на работата на Вашия WordPress сайт или на класирането му в търсачките.

Има различни софтуери или плъгини за WordPress, които могат да Ви помогнат да изпълните тази задача и които ще разгледаме по-подробно в следващия раздел.

2. Идентифициране на спадове в трафика

Търсачките като Google от време на време актуализират своите алгоритми. Поради тази причина някои страници, които преди това са се представяли добре, могат да претърпят спад на трафика. Проверяващият може също така да извърши ръчни действия, които да повлияят на трафика, ако види, че сайтът Ви не отговаря на основните изисквания за търсене в Google.

Друга потенциална причина за спад на трафика може да бъде остарялото съдържание. По-старите публикации в блогове или целеви страници може да съдържат информация или съвети, които вече не са подходящи за Вашата аудитория.

Следете посещаемостта на сайта си, за да видите дали има значителен спад след актуализация на алгоритъма. Проверете историята на актуализациите на алгоритмите на Google, за да видите как те са повлияли на трафика на сайта Ви.

Също така е добра практика редовно да актуализирате публикации в блогове и друго съдържание, за да сте сигурни, че постоянно представяте точна информация и отговаряте на съответните проблеми.

3. Проверка за дублиращи се сайтове

Посетителите на сайта трябва да имат достъп до него само от защитени адреси. Адресите на защитените сайтове започват с „https“. Ако някой въведе незащитена версия на домейна на Вашия WordPress сайт, например http://website.com или http://www.website.com, той трябва да се пренасочи към защитената версия.

Ако сайтът Ви е достъпен както в защитените, така и в незащитените варианти на домейна, значи имате проблем. Програмите за обхождане на търсачките разглеждат тези URL адреси като различни версии на сайта и ги третират като такива. В резултат на това Вашият WordPress сайт може да срещне проблеми с индексирането.

Проверете дали тези проблеми са налични в URL адресите на Вашия сайт. Ако е така, може да се наложи ръчно да пренасочите незащитените адреси към защитени.

4. Отстраняване на проблеми с индексирането

Резултатите от търсачката идват от индекса на търсачката, който представлява база данни от обходени, обработени, сортирани и събрани уеб страници. Вашите страници трябва да са в този индекс, за да могат да се класират в SERP.

Проблемите с индексирането могат да бъдат сложни, но много софтуерни инструменти за SEO и плъгини за WordPress могат да Wи помогнат да ги идентифицирате. Откриването на тези проблеми може да Wи помогне да гарантирате, че уеб страниците Wи ще получат възможност да се класират.

Друг начин за справяне с проблемите с индексирането е използването на тагове canonical и noindex.

Тагът canonical Ви позволяват да инструктирате търсачките да индексират страница, която може да е подобна на друго Ваше съдържание. Например сайтовете за електронна търговия могат да имат множество списъци с продукти със сходно съдържание, само че с леки разлики, като например размер или цвят. Тагът canonical позволява индексирането на всички тези отделни страници, които обхождащите машини могат да пренебрегнат поради тяхната прилика.

От друга страна, тагът noindex (забрана на индексиране) Ви позволява да „скриете“ определени страници от търсачките и да предотвратите индексирането им. Примери за такива страници са: страницата за вход в админ панела, страницата на количката, страницата на поръчката, страници със заключено съдържание и др. Може също така да искате да използвате тага noindex за страници с нискокачествено съдържание, което може да повлияе на цялостната ви SEO оптимизация.

5. Проверка на съвместимостта на изгледа за мобилни устройства

Създаването на удобен за мобилни устройства сайт на WordPress подобрява потребителското изживяване и подпомага класирането му в търсачките. По-специално, Google взема под внимание мобилната версия на даден сайт при определяне на класирането му.

6. Анализ на Core Web Vitals

Google използва Core Web Vitals за измерване на потребителското изживяване, което може да повлияе на класирането при търсене. Анализирането на работата на сайта Ви в съответствие с тези стандарти е жизненоважно за повишаване на класирането му в търсачките.

Core Web Vitals на Google включват следното:

  • Largest Contentful Paint (LCP)
  • Cumulative Layout Shift (CLS)
  • First Input Delay (FID)
  • Interaction to Next Paint (INP)

Тези показатели измерват производителността на дадена уеб страница, което може да повлияе на потребителското изживяване и процента на реализациите, процента на отпадане и т.н.

7. Поправяне на счупени страници

Проверката за счупени страници и линкове е от съществено значение по време на SEO одита. Независимо дали сте изтрили страница случайно или поради някаква непреднамерена грешка, счупените страници могат да нарушат навигацията в сайта и да пропилеят потенциални обратни линкове.

Софтуерните инструменти за SEO и плъгините за WordPress често имат функции, които Ви предупреждават за счупени връзки. По-надолу ще Ви предложим различни плъгини за WordPress, за да Ви помогнем да обмислите възможностите си.

Проверете и възстановете тези счупени страници, ако е необходимо, особено ако те имат ценни обратни връзки.

8. Решаване на проблеми с картата на сайта

Картата на сайта представлява списък със страниците на Вашия WordPress сайт. Той трябва да съдържа всички страници, които искате да бъдат индексирани от търсачките. Картата на сайта не трябва да включва счупени страници, неканонични страници или пренасочвания, тъй като това може да обърка търсачките.

Един от начините да проверите за проблеми с картата на сайта е да посетите конзолата за търсене на Google и да щракнете върху Sitemap.

9. Коригиране на съдържанието в съответствие с най-добрите практики за SEO

Освен отстраняването на техническите проблеми, които могат да повлияят на ефективността на SEO оптимизацията, от решаващо значение е да коригирате съдържанието на сайта си в съответствие с най-добрите практики за SEO оптимизация.

Някои основни елементи, които трябва да включите във всяка уеб страница, която искате да бъде индексирана от Google, са:

  • Мета заглавие
  • Мета описание
  • Заглавия (H1, H2, H3 и т.н.)

Споменатите по-горе елементи позволяват на търсачките да разберат структурата на всяка страница, което повишава потенциалното класиране.

Важно е също така да проведете проучване на ключовите думи за всяка страница (ако все още не сте го направили). Използването на правилните ключови думи в заглавията, мета заглавията, мета описанията и съдържанието ще Ви помогне да достигнете по-ефективно до целевата си аудитория.

10. Извършване на анализ на конкурентите

Въпреки че при извършването на SEO одит трябва да се съсредоточите върху Вашия WordPress сайт, анализирането на Вашите конкуренти също е добра практика.

Ръчното идентифициране на ключови думи, по които конкурентите Ви се класират, а Вие не, може да отнеме известно време. Много софтуерни инструменти за SEO и плъгини за WordPress обаче могат да ви помогнат да намалите времето и усилията, необходими за изпълнението на тази задача.

След като идентифицирате ключовите думи и стратегиите на конкурентите си, можете да коригирате подхода си за SEO, за да ги достигнете или надминете.

11. Следене на класирането

Понякога може да отнеме известно време, докато забележите ефекта от корекциите на SEO. Въпреки това жизненоважна част от всеки SEO одит и стратегия е да следите последователно класирането си в търсачките. Тази стъпка Ви помага да оцените обективно стратегията си за SEO и да я коригирате, ако е необходимо.

WordPress плъгини за подобряване на SEO оптимизацията

Как да извършите SEO одит на Вашия WordPress сайт 3

Администраторите на WordPress сайтове могат да използват различни инструменти, за да извършват и подобряват своите SEO одити.

Един от най-удобните начини за ефективен одит на Вашия WordPress сайт е използването на плъгини. Ето някои от най-добрите плъгини за WordPress, които можете да използвате по време на и след SEO одит:

1. WP Rocket

Този плъгин за кеширане помага лесно да се подобри времето за зареждане на сайта Ви и да се оптимизират резултатите от PageSpeed, което може да е необходимо след извършване на задълбочен одит на сайта.

Плъгинът предлага мощни функции за изпълнение на изискванията на Google Core Web Vitals, които са от съществено значение за подобряване на представянето на WordPress сайта Ви в SERP. В допълнение към 80% от най-добрите практики за уеб производителност, активирани при стартиране, ще намерите разширени опции за премахване на неизползвани CSS, забавяне и отлагане на JavaScript, lazy loading на изображения и видеоклипове и др.

Цените WP Rocket започват от 59 долара годишно за един сайт.

WPSupport.bg използва WP Rocket във всъчките си планове за поддръжка на WordPress сайтове, които включват оптимизация на скоростта.

2. Rank Math SEO

Rank Math е универсален SEO плъгин с десетки функции, които подпомагат всяко SEO усилие. Тй анализира сайтове на WordPress и предлага предложения в съответствие с най-добрите практики за SEO.

Някои от основните му характеристики включват:

  • Разширен SEO анализ
  • Анализ на съдържанието
  • Предложения за вътрешно свързване и др.

Rank Math има безплатна версия, която можете да изтеглите от библиотеката с плъгини на WordPress. За по-усъвършенствани функции Rank Math има и платени планове, които започват от 69 долара за първата година и 100 долара за всяка следваща.

WPSupport.bg използва платената на Rank Math във всъчките си планове за поддръжка на WordPress сайтове, които включват OnPage SEO оптимизация.

3. SEOKEY

SEOKEY има за цел да опрости процеса на SEO одит заедно с други важни функции. Той може да се похвали с удобен за потребителя интерфейс, който позволява на администраторите на сайтове да се наслаждават на ефективното прилагане на своите SEO стратегии.

Някои от отличителните му характеристики включват:

  • Глобален инструмент за SEO одит
  • Автоматична техническа оптимизация
  • Пълен набор от SEO инструменти, който включва пренасочвания, ALT редактори и др.

4. SmartCrawl

SmartCrawl е SEO плъгин за WordPress, предназначен да помогне на собствениците на сайтове и разработчиците да подобрят усилията си за SEO.

Нейната функция за SEO проверка симулира обхождане на търсачката, помага за идентифициране на проблемни области и предоставя подходящи препоръки. Тя също така предупреждава Google за повторно обхождане на сайта Ви всеки път, когато добавяте ново съдържание.

Други ключови функции на SmartCrawl включват:

  • Настройка с едно кликване
  • Генератор на карта на сайта
  • Интелигентен анализатор на страници за оптимизирано съдържание
  • Потребителски заглавия и метаописания

5. WP Site Auditor

Основното предимство на WP Site Auditor е, че позволява на потребителите да проверяват състоянието на SEO оптимизацията на всеки въведен от тях URL адрес. Техният прост интерфейс позволява на администраторите на сайтове да проверяват следната информация:

  • Авторитет на домейна
  • Авторитет на страница
  • Скорост на зареждане
  • Обратните линкове
  • Изходящи линкове
  • Домейн и ключови думи

6. SEO Rank Analyser

Този плъгин помага за проверка на различни SEO елементи за всички страници на сайта. Тя също така предоставя предложения за това как да подобрите Вашия WordPress сайт.

Основните му характеристики включват:

  • Предложения за ключови думи
  • Анализ на съотношението на съдържанието
  • Проверка / анализ на счупени линкове
  • Проверка на ранга

7. Opace Essential SEO Toolkit

Плъгинът Opace SEO има за цел да бъде универсален набор от инструменти за SEO, състоящ се от различни инструменти на трети страни, които могат да подпомогнат всеки одит и стратегия за SEO.

Той разполага с широк набор от инструменти, разпределени в следните категории:

  • SEO и трафик
  • Техническо SEO
  • Одитиране
  • Потребителско преживяване
  • Скорост и производителност на сайта
  • Обратните линкове
  • Броячи за социални споделяния

8. One Stop SEO

Този безплатен плъгин има за цел да предостави всички необходими инструменти за SEO на администраторите на WordPress сайтове. Неговите актуални функции включват следното:

  • Проверка на картата на сайта
  • Проверка на robots.txt
  • Проверка на canonical таговете
  • Проверка на авторитета на домейна / страницата
  • Проверка на скоростта

Заключение

SEO одитът е дълъг процес, който изисква много усилия и внимание към детайлите. Ще трябва да разгледате внимателно всеки аспект на Вашия WordPress сайт и да отстраните всички проблеми, които може да срещнете и които биха могли да повлияят на представянето на сайта Ви в SERP.

Усилията, които полагате, обаче често си заслужават. Цялостната стратегия за SEO оптимизация предлага редица ползи за Вашия WordPress сайт, които могат да Ви помогнат да постигнете краткосрочни и дългосрочни бизнес цели.

Намирането и използването на качествени софтуерни инструменти и плъгини за WordPress може да улесни процеса и да доведе до създаването на качествен сайт.

WordPress сайта Ви има нужда от OnPage SEO оптимизация?

SEO оптимизацията на WordPress сайта Ви е полезна, защото подобрява видимостта в търсачките, което увеличава органичния трафик и привлича повече посетители. Добре оптимизираният сайт се класира по-високо в резултатите от търсенето, което увеличава шансовете за достигане до целевата аудитория.

Още полезни публикации

Оптимизирането на скоростта на Вашия WordPress сайт може да бъде сложен въпрос, особено за хора, които не са програмисти. Много ръководства и статии опростяват прекалено много, като дават общи съвети, които не са приложими за всеки сайт и не бива да се приемат за чиста монета. Ето няколко често разпространявани съвета, които се нуждаят от […]

Постоянните връзки в WordPress влияят върху структурата на URL адресите във Вашия сайт. Например, тези връзки в WordPress са причината URL адресът на тази публикация в да е https://wpsupport.bg/postoyannite-vryzki-v-wordpress-kakvo-predstavlyavat-te-i-kak-da-gi-izpolzvame, а не нещо подобно на https://wpsupport.bg/?p=123. В тази статия ще научите повече за значението на постоянните връзки в WordPress. След това ще Ви покажем как да […]

  • 16 септември 2024
  • /
  • SEO

Позволете ни да Ви помогнем!

Ние ще се грижим за Вашия WordPress сайт, за да можете Вие да се грижите за своя бизнес!

Абонирайте се за нашия email бюлетин, за да получавате полезни статии и информация за това как да направите WordPress сайта си по-добър и за предлаганите от нас услуги и промоции. Обещаваме да не Ви спамим!

© 2024 WPSupport.bg - All-in-One поддръжка за Вашия WordPress сайт.