7 начина за изграждане на успешна стратегия за вътрешно линкване

7 начина за изграждане на успешна стратегия за вътрешно линкване

Оптимизацията за търсачки (SEO) е ключът към достигането на по-голяма аудитория, което може да Ви помогне да увеличите конверсиите и да генерирате повече продажби. Има обаче един аспект на SEO оптимизацията, който може да не използвате в пълния му потенциал – вътрешното линкване.

Ако препращате към свързани публикации в блогове и статии в сайта си, значи сте поставили прилична основа. Въпреки това можете да извлечете много повече ползи от вътрешните си линкове, ако отделите време да следвате някои основни практики за тяхното създаване и поддържане.

В тази публикация ще обсъдим защо вътрешните линкове са толкова важни за SEO. След това ще Ви покажем как можете да използвате вътрешните линкове, за да увеличите продължителността на сесиите си, да подобрите резултатите си в търсачките и др., като в същото време избягвате санкциите на Google и премахвате счупените линкове. Да започнем!

Разбиране на вътрешните линкове и защо те са полезни за SEO

Когато се свързвате с друг сайт, тази връзка е известна като външна връзка. Експертите по SEO наблягат много на осигуряването на външни линкове, защото това се счита за препоръка, която търсачките вземат предвид, когато определят стойността на информацията на Вашия WordPress сайт. В същото време вътрешните линкове също могат да играят важна роля.

Докато обратните линкове са хипервръзки между два различни сайта, вътрешната връзка е връзка между две страници на един и същ сайт. Тези линкове служат като форма на навигация и помагат на потребителите и търсачките да проучат и разберат структурата и съдържанието на даден сайт. Обикновено се срещат в менюта, странични ленти и футъри, но можете да ги използвате и в основния текст на публикациите и страниците си.

Специалистите по маркетинг в SEMrush проведоха проучване на факторите за класиране. Те откриха, че продължителността на сесията и броят на посетените страници в рамките на една сесия са два от най-важните.

Вътрешните линкове могат да повишат и двата показателя, като помогнат на посетителите да намерят свързано съдържание. Когато прочитането на една публикация в блога неизбежно води до прочитането на втора и трета, посетителите ще прекарат много повече време във Вашия сайт.

Вътрешните линкове могат също така да помогнат на търсачките да разберат структурата на сайта Ви, като предоставят пътища, по които да се движат обхождащите машини. Въпреки че нямат такава тежест като външните линкове, те са изцяло под Ваш контрол, което означава, че можете да ги използвате стратегически, за да привлечете трафик към сайта си.

Като цяло вътрешните линкове играят решаваща роля при оформянето на архитектурата на сайта, установяването на връзки между страниците и разпределянето на авторитета за класиране в целия сайт. Чрез стратегическото им поставяне в съдържанието можете да насочвате посетителите към съответната информация, да подобрите потребителското изживяване и усилията за оптимизация за търсачки.

Кои са най-често срещаните места, където можете да използвате вътрешно линкване?

  • Меню за навигация: Насочвайте посетителите към ключови раздели или страници в сайта. Например, елемент от менюто „Услуги“ може да препраща към страница с подробна информация за различните услуги, предлагани от дадена фирма.
  • Връзки в съдържанието: В рамките на текста за препращане към свързани теми или предоставяне на допълнителна информация. Например в статия за стратегии за дигитален маркетинг фраза като „маркетинг на съдържанието“ може да бъде препратена към специална страница в сайта, която разглежда тази тема в дълбочина.
  • Връзки във футъра: Като начин за осигуряване на лесен достъп до важни страници, като например началната страница, информация за контакт или политика за поверителност. Тези връзки служат като вторична опция за навигация за потребителите, които разглеждат сайта.
  • Навигация по трохите: За показване на пътя на посетителя от началната страница до текущата страница. Всеки елемент от пътеката на трохите обикновено е с хипервръзка, което позволява на потребителите да се връщат към предишни нива или раздели на сайта.

Как да изградите успешна стратегия за вътрешни линкове (7 ключови техники)

Като собственик на сайт, вътрешните връзки са една от стратегиите за SEO, която е изцяло под Ваш контрол. Ето седем начина, по които можете да поемете отговорност за тях и да повишите видимостта на сайта си.

1. Използвайте подходящ, информативен текст на котвата

Текстът на котвата е видимият текст на връзката, върху който може да се кликне и който помага на посетителите да преминат към определен раздел в рамките на същата уебстраница или към определено място в друга уебстраница. Той сигнализира на потребителите и на търсачките за какво се отнася свързаното съдържание, така че трябва да включвате подходящи ключови думи, когато е възможно.

Въпреки че те спомагат за подобряване на потребителското изживяване, като позволяват на посетителите бързо да навигират до определени раздели на страницата, без да се налага да скролират ръчно, внимавайте да не прекалите. Търсачките вземат предвид и показатели като продължителност на сесията и брой посетени страници. Вашият приоритет трябва да бъде да накарате посетителите да кликнат върху връзката Ви. Това означава, че текстът на връзката Ви трябва да е привлекателен за читателите, дори ако това е за сметка на няколко ключови думи.

Освен това избягвайте да използвате измислени фрази като „кликнете тук“ или „вижте тази връзка“. Тези думи не съобщават нищо за свързаното съдържание на търсачките или на читателите. Някои от най-добрите практики включват съдържание или навигационно меню в рамките на страница или публикация, което също подобрява цялостната структура на съдържанието. Освен това котвените връзки могат да подобрят достъпността, като позволят на потребителите, които разчитат на екранни четци или клавиатурна навигация, да се ориентират по-лесно в съдържанието.

2. Уверете се, че връзките Ви имат добавена стойност

Читателите са по-склонни да кликнат върху връзка, която е релевантна в контекста на източника. Ако не сте сигурни дали дадена връзка е подходяща, запитайте се: „Ще бъде ли от полза за читателя да се отклони от текущата страница, за да прочете свързаното съдържание?“ Като имате предвид това, ето някои най-добри практики за оценка на източника на връзката:

  • Уместност и контекст:

Уверете се, че съдържанието е свързано с обсъжданата тема на Вашата страница или сайт. То трябва да предоставя допълнителна стойност или прозрения, които подобряват разбирането на читателя за темата.

Освен това вземете предвид контекста, в който е поставена връзката. Дали тя се вписва естествено в съдържанието, или се усеща принудително, може би не на място? Връзките трябва безпроблемно да се интегрират в разказа и да осигуряват на читателите логични пътища за проучване на свързани теми.

  • Периодичност и навременност:

Актуално ли е свързаното съдържание и има ли то отношение към настоящите тенденции или развития в отрасъла? Актуалното съдържание е по-вероятно да ангажира читателите и да предостави ценна информация, отколкото остарелите или неактуални материали. Не препращайте към предишно съдържание в сайта си само защото това е добра практика, а се уверете, че то добавя стойност и повече информация към темата.

Освен това търсачките поставят акцент върху потребителското изживяване (UX). Ненужните връзки всъщност могат да навредят на SEO оптимизацията Ви, особено ако Google ги възприеме като спам. Ако дадена връзка има малка или никаква стойност за читателите, по-добре е да я премахнете.

Също така е полезно да дадете приоритет на „дълбоките връзки“, които водят читателите след началната страница към по-специфично съдържание на сайта Ви. Насочването на посетителите към публикации или страници, които предоставят информация, от която има вероятност да се интересуват, а не към обща страница, може да демонстрира по-ефективно Вашата стойност и опит.

3. Използвайте разумен брой вътрешни линкове

Когато става въпрос за вътрешни връзки, трябва да се стремите към качество, а не към количество. Претоварването на една страница с твърде много връзки може да затрудни потребителите и да отслаби въздействието на всяка отделна връзка. Освен това съдържанието може да изглежда спам за търсачките, което може да навреди на усилията Ви за SEO оптимизация. В Ръководството за уебмастъри на Google се препоръчва „да ограничите броя на връзките на една страница до разумен брой“.

Това повдига въпроса какъв е разумният брой връзки? Това може да варира в зависимост от фактори като целевата Ви аудитория, дължината и темата на изходното съдържание и броя на съответните страници, към които потенциално можете да поставите връзки. В крайна сметка трябва да включите толкова връзки, колкото смятате, че биха били полезни за читателя.

Целева аудитория: Помислете за предпочитанията и навиците за сърфиране на Вашата целева аудитория. Прекалено многото връзки могат да затормозят обикновените посетители, докато по-техническите потребители могат да оценят по-голям обем ресурси.

Дължина на съдържанието и тема: По-дългите и по-изчерпателни части от съдържанието могат естествено да съдържат повече вътрешни връзки. Въпреки това дори дългите статии могат да бъдат претоварени с връзки, ако не са внимателно подбрани.

В крайна сметка трябва да включите толкова връзки, колкото смятате, че ще бъдат полезни за читателя.

4. Не натъпквайте връзките във футъра и страничната лента

Може да е изкушаващо да включите голям брой връзки в определени области на сайта си. Например, някои сайтове натъпкват богати на ключови думи вътрешни връзки във футъра или страничната си лента. Този вид свързване може да бъде опасно, особено за големи йерархични сайтове.

Използвайки тази техника, можете бързо да се сдобиете с хиляди дублиращи се линкове. Това повторение не носи голяма стойност за посетителите, а търсачките дори могат да Ви наложат наказание за спам. Това може да има опустошителни последици за Вашия WordPress сайт.

Търсачките също са известни с това, че променят алгоритмите си. Това, че все още не сте наказани, не означава, че няма да бъдете наказани в бъдеще.

Ако искате да покажете голям брой вътрешни линкове, едно от решенията е да използвате динамично съдържание. Вместо да показвате една и съща странична лента или футър на всяка страница, можете да създадете няколко оформления с помощта на Elementor, след което да посочите на кои страници искате да се показват те:

Elementor Footer

Този подход може също така да подобри UX, тъй като показвате линкове, които са релевантни на текущия контекст. Това може да насърчи кликванията и в крайна сметка да помогне на Вашата SEO оптимизация.

5. Обмислете създаването на основен документ

Ако имате голям сайт, може да Ви помогне да запишете цялото си съдържание в електронна таблица, за да можете да следите възможностите за вътрешно свързване. Когато изготвяте ново съдържание, можете да използвате този документ, за да идентифицирате съответните статии, между които можете да поставите линкове. Този подход не само рационализира задачите по управление на съдържанието, като улеснява идентифицирането на пропуски и актуализирането на остаряло съдържание, но и осигурява последователност в целия Ви сайт.

Когато създавате електронната си таблица, можете да записвате всяка информация, която е най-важна за Вас. Препоръчваме Ви обаче да включите като минимум заглавието на страницата, URL адреса, ключовата(ите) дума(и), страниците, към които има връзка, и текста на котвата:

Таблица с вътрешни линкове

По-специално, ключовите думи и текстът на котвата могат да бъдат интересни показатели за проследяване. Възможно е някои от тях да предизвикват резонанс сред посетителите Ви. Като записвате тази информация, можете да определите какво работи за конкретната Ви целева аудитория.

В крайна сметка основният документ Ви помага да вземате по-информирани решения въз основа на данни за съдържанието и ефективността на Вашия WordPress сайт.

6. Проверка на старото съдържание

Добавянето на линкове към бъдещо съдържание е добро начало. Трябва обаче да прегледате и по-старото си съдържание за възможности за добавяне или замяна на вътрешни линкове. Вътрешното свързване е свързано не само с отделни линкове, но и със създаването на взаимосвързани пътища между свързани части от съдържанието. Чрез систематичен одит и взаимно свързване на старото съдържание можете да създадете верига от взаимосвързано съдържание, която обхваща месеци или дори години.

За да извлечете максимална полза от стратегията си за вътрешно свързване, трябва да включите и изграждането на линкове в одитите на съдържанието си. Чрез постоянна преоценка на този аспект на публикациите и страниците си можете непрекъснато да усъвършенствате SEO оптимизацията си, да стимулирате ангажираността и да подобрите UX на сайта си.

7. Следете състоянието на линковете си

Линкове, които не водят до никъде, могат да навредят на SEO оптимизацията Ви и да доведат до лошо UX. Има няколко начина за решаване на проблема с неработещите линкове, включително прилагане на 301 пренасочвания. За да го направите обаче, първо трябва да има проблем, който се нуждае от разрешаване.

Ръчното проверяване на всяка връзка в сайта Ви би отнело много време и би било разочароващо. За Ваше щастие ние предлагаме услуга по мониторинг на връзките, която е част от Професионалния ни план за поддръжка на WordPress сайтове и от SEO пакета, който може да изберете като част от Персоналния си план за поддръжка.

Мониторинг на линкове

Ние проверяваме сайта Ви ежедневно и ако открием счупени линкове, ще ги коригираме.

Бонус съвет

Спазвайте най-добрите практики за SEO:

  • Следвайте указанията на търсачките, за да сте сигурни, че стратегията Ви за вътрешни линкове е в съответствие с най-добрите практики за SEO.
  • Избягвайте тактики като прекомерно използване на линкове или манипулативни схеми за свързване, които само вредят на класирането на сайта Ви.
  • Непрекъснато актуализирайте и усъвършенствайте стратегията си за вътрешни линкове, за да се адаптирате към промените в алгоритмите на търсачките и поведението на потребителите.

Заключение

Макар че на обратните линкове се обръща голямо внимание като на начин за повишаване на класирането при търсене и достигане до нова аудитория, вътрешните линкове също могат да имат положителен ефект върху SEO. Освен това те са изцяло под Ваш контрол, така че можете да поставяте линкове към съдържанието, което има най-голямо значение за вас и Вашата целева аудитория.

В тази публикация Ви показахме как да изградите успешна стратегия за вътрешно свързване с помощта на седем ключови техники:

  1. Използвайте подходящ, информативен текст на котва.
  2. Уверете се, че линковете Ви добавят стойност.
  3. Използвайте разумен брой вътрешни линкове.
  4. Не натъпквайте линковете във футъра и страничната лента.
  5. Обмислете създаването на основен документ.
  6. Проверете старото си съдържание.
  7. Наблюдавайте състоянието на линковете си.

Още полезни публикации

Оптимизирането на скоростта на Вашия WordPress сайт може да бъде сложен въпрос, особено за хора, които не са програмисти. Много ръководства и статии опростяват прекалено много, като дават общи съвети, които не са приложими за всеки сайт и не бива да се приемат за чиста монета. Ето няколко често разпространявани съвета, които се нуждаят от […]

Постоянните връзки в WordPress влияят върху структурата на URL адресите във Вашия сайт. Например, тези връзки в WordPress са причината URL адресът на тази публикация в да е https://wpsupport.bg/postoyannite-vryzki-v-wordpress-kakvo-predstavlyavat-te-i-kak-da-gi-izpolzvame, а не нещо подобно на https://wpsupport.bg/?p=123. В тази статия ще научите повече за значението на постоянните връзки в WordPress. След това ще Ви покажем как да […]

  • 16 септември 2024
  • /
  • SEO

Позволете ни да Ви помогнем!

Ние ще се грижим за Вашия WordPress сайт, за да можете Вие да се грижите за своя бизнес!

Абонирайте се за нашия email бюлетин, за да получавате полезни статии и информация за това как да направите WordPress сайта си по-добър и за предлаганите от нас услуги и промоции. Обещаваме да не Ви спамим!

© 2024 WPSupport.bg - All-in-One поддръжка за Вашия WordPress сайт.